måndag, april 02, 2007

Nedräkningen har börjat

Nu finns det nästan ingen återvändo längre även om det fortfarande känns väldigt overkligt. Om 58 dagar är jag Fru Thornberg...hua det låter väldigt främmande och framför allt skrämmande. I lördags så hade Anna bjudit in sig själv på fika eftersom hon hade ett par timmar att slå ihjäl innan vi skulle vara hos Annika och hon inte har varit hemma hos oss sedan vi flyttade. Strax innan Anna skulle komma tyckte jag att jag såg Annika skynda fram inne på vår gård och jag hann tänka tanken att hon var på väg för att möta upp övriga vänner inför en ev möhippa. Nåja, Anna dök upp och hon hade Annika med sig, men sen var de inga fler så jag tänkte inte så mycket mer på det. De kom in och gick husesyn och jag började fixa fika, då dyker dessutom Maria upp...hmmm. Det visade sig att de hade kommit för att hämta mig och jag fick packa en väska innan vi gav oss iväg. I väskan skulle jag ha ombyte till kvällen plus baddräkt och handduk. Sedan körde de iväg med mig till Fyrishov där vi hade ett par riktigt trevliga timmar i äventyrsbadet/relaxen. Vattenrutschbanan var lite läskig de första gångerna, speciellt i kurvorna där jag tyckte att jag hamnade så långt upp på kanten, men sen var det kul. Efter Fyrishov for vi hem till Annika där det serverades en supergod trerättersmiddag, med de obligatoriska "möhippeuppdragen". Anders hade fått svara på en del frågor om oss och sen skulle jag gissa hur han hade svarat, klarade mig nog riktigt bra där om jag får säga det själv. Det andra uppdraget bestod i att, med ögonbindel, lukta på fyra olika t-shirts (Patriks, Magnus, Anders och Martins) och kunna avgöra vilken som var Anders, lyckade pricka rätt på det uppdraget också :-).
Från Annika gick vi sen ner till Flustret för att avsluta kvällen där. Middagen hos Annika och Flustret var egentligen inplanerade sedan länge, så det var Fyrishov och "uppdragen" som blev överraskningen och det var alldeles lagom och helt i min smak. Inte heller blev jag utspökad, mer än att jag fick ha ett knallrosa halsband och armband på mig...tack mina vänner!
Vårt bröllop kommer ju vara väldigt enkelt och anspråkslöst och jag hade inte riktigt räknat med eller förväntat mig att bli möhippad så det här kändes jättebra! Nu är det bara att ta itu med resten av planeringen.

Inga kommentarer: